Az Üzletrész című internetes oldal tavaly szeptemberben adott
először hírt egy olyan hazai startupról, amely szilárdan eltökélte, hogy
megújítja a jótékonykodás ma ismert formáját. A Hashtagcharity-story akkor ott
ért véget, hogy 200 ezer eurós tőkeinjekciót kaptak tervük fejlesztésére. Azóta
repülőstartot vettek.
Mára 9 főállású kollégával dolgoznak, az oldalukon 62
szervezet kínálja fel az idejét közel 60 éles és 100 alakuló projekthez, 3000
különböző szaktudásfajtát halmoztak fel, több mint 800 cég munkatársai képviselik
magukat a platformon, és ezt még csak nem is tartják soknak.
Ez a webszájt egyfajta online piactérként működik, ahol
egymásra találhat projekt-ötlet és a megvalósítást segítő szaktudás. Fontos,
hogy nonprofit vagy jótékony projekteket lehet feltölteni, és pénz nem
cserélhet gazdát. „A jótékonykodást általában az a pillanat szokta tönkretenni,
amikor belép a pénz, ezért fontos, hogy kihagyjuk. Itt nincs más, csak emberi
segítségnyújtás. A platform roppant egyszerű és felhasználóbarát. Három
kattintás, és meg is történt a találkozás.” - mondja Czapovics. Pillanatnyilag a legkeresettebb
szakértelem a projektmenedzsment, a marketing, a pénzügyi tudás, az üzleti, a
jogi ismeretek, a webes megjelenés, a mobilfejlesztés, a dizájn, a
tartalom-előállítás. A lista azonban a végtelenségig bővíthető.
Az alapító arra a legbüszkébb, hogy sikerült közösségként
pozícionálni a céget, olyan emberek közösségeként, akik szeretnek segíteni
egymásnak. „Természetesen az is igaz, hogy technológiai megoldás vagyunk, de mi
is inkább eszköznek tekintjük a szakképzettségünket és tapasztalatunkat.”